V rámci projektu Můj prvňák má prima čtvrťáka jsme zabředli do moderního typu tzv. tandemové výuky, která spočívá ve vzájemné kooperaci učitelů i žáků obou tříd v rámci jedné vyučovací hodiny. Žáci prvního ročníku předvedli čtení řady písmen, která se za první měsíc ve škole naučili. Na oplátku jim žáci čtvrtého ročníku přečetli úvodní kapitolu ze společné četby Pipi dlouhé punčochy. Žáci navzájem oceňovali svoje výkony. Čtvrťáci si poté vyzkoušeli, jaké to je být paními učitelkami či pány učiteli a pomáhali mladším kamarádům s vyhledáváním písmen v rámci skupinové práce.
Prvňáčkům se spolupráce líbila a jaká byla zpětná vazba starších kamarádů?
,, Mně se líbilo, že u nás byli prvňáci spokojení.”
,, Byl jsem rád, že k nám zase přišli.”
,, Mně se zase líbilo, že nám něco také přečetli.”
,, Mně se nejvíc líbilo to, že jsme si mohli vybrat, s jakým prvňáčkem budeme. Někteří z nás tam mají sourozence.”
Zpětná vazba žáků 4. třídy
Více o tandemové výuce si můžete přečíst například zde: Tandemová výuka – nic lepšího neznám – Vzdělávání – Články – VeŠkole.cz (veskole.cz)