Žáci osmého a devátého ročníku se zúčastnili programu od Státního zdravotního ústavu s názvem Jak se /ne/stát závislákem. Jednalo se o primární program prevence některých druhů návykového chování s rizikem vzniku závislosti jako je kouření, alkohol, drogy, virtuální realita, porucha příjmu potravy. Žáci byli také seznámeni s asertivitou, sebeobranou proti reklamě a základními principy rozhodování.
A reakce našich žáků na tento program?
„Bavilo mě to, protože to nebylo nudné a nemuseli jsme tam celou dobu jen sedět a poslouchat.“
„Když jsme jako skupina vyhráli, nic jsme nedostali.“
„Dozvěděl jsem se něco nového, dalo mi to něco k srdci.“
„Pohoda, protož jsme se neučili a bylo to poučné.“
„Asi se mi to líbilo, ale byla tam jedna paní, která mi nebyla příjemná. Ale jinak to bylo asi v pohodě, Už bych to znovu asi nechtěla“
„Většinu jsem už věděla, ale nebylo to špatné.“
„Přišlo mi to užitečné, hlavně stanoviště o asertivitě. O alkoholu a drogách jsme se nedozvěděli nic moc nového, akorát jsme se podívali, jak co vypadá. Dala bych tak 7/10.“
„Bylo to fajn, akorát mě nebavilo, jak každý stanoviště bylo na 20 minut.“
„Čekala jsem, že tam budeme sedět a koukat na ně. Ale překvapilo mě, že to měli pěkně zpracované.“
„Bylo to zajímavé, třeba to s tím alkoholem. Ale nebavilo mě to s těma cigaretama. Ale bylo to fajn, zase lepší než se učit. „
„Věděl jsem skoro všechno, ale něco jsem se dozvěděl.“